tiistai 3. toukokuuta 2011

Vappua kuvina

Ajattelin julkaista muutamia kuvia vapusta. Valitettavasti (ja ehkä myös ihan onneksi) meikäläisen kameran akku alkoi loppumaan jo heti alkuillasta, joten kuvia ei todella ehditty montaa räpsiä. Olen toisaalta ihan tyytyväinen, koska meno alkoi loppua kohden olemaan melko vappumaista ja luultavasti jos kameran kanssa olisin siinä kohti alkanut heilumaan olisi:

1) harvinaisen arveluttavaa kuvamateriaalia tallentunut jälkipolville (tosin, sitä ehti tallentua jo nytkin...)
2) kamera saattanut tippua Aurajokeen, katuun tai muuten vain mennä rikki

Mutta nyt niitä kuvia!

Vapun juhlinta alkoi Ellan ihanassa kämpässä johon oon vähän rakastunut
Tarkoitus oli mennä jokirantaan syömään mansikoita mutta koska sää oli
hetkellisesti huono jäätiin sisätiloihin. Mulla on myös hetkellisesti
kauhea himotus karpalo lonkeroon
Tultiin vähän myöhässä Taidemuseon mäelle eikä jaksettu alkaa
kiipeämään ja änkemään väkipaljoudessa. Fiilis oli kyllä hieno!
Lakit päähän, pullo kuplivaa auki ja vappu 2011 on virallisesti startattu!
Ella vissiin söpöilee ja mä yritän näyttää ihmiseltä :)
Kun näitä ja muiden kuvia katselee niin tulen väkisinkin siihen tulokseen, että eihän toi valkolakki ole lainkaan tyylitön vaikka sitä aina mollataan. Näytetään itseasiassa ihmeen fiksuilta (mulla tosin lakki vinossa, vaikka muistaakseni uhosinkin että pistän sen tarkoituksella coolisti vähän vinoon...Jepjep!) vaikka ainakin mun lakki taitaa olla ihan väärää kokoakin nykyään.

Liikenteessä näkyi myös tämän kevään uutukaisia, eli YO-laketteja. Mielestäni tämäkin on kaunis vaihtoehto, mutta henkilökohtaisesti jos päätyisin ostamaan itselleni laketin, ostaisin luultavasti myös lakin siihen sivuun. Lakissa on vaan sellasta historiallista tuntua, mitä tuo laketti ei tietenkään uutukaisena pysty vielä tarjoamaan. Musta on aina ihana katsoa kun vanhukset kulkee vappuna kellastuneet lakit päässä. Näkee että takana on monta riehakasta vappua, jos lakki on muuttunut kyseiseen muotoon.

Tosin omaa lakkiahan mä varjelen kaikealta lialta aivan vainoharhaisena ja tämäkin vappu taisi olla tahravapaa lakin osalta. Miten tämä on mahdollista, en todella tiedä!

Ei kommentteja: