perjantai 27. toukokuuta 2011

Herkkusuu hemmottuu

Viimeiset viikot ovat olleet ja tulevat olemaan yhtä lentämistä ympäriinsä - oikeaa matkalaukkuelämää luvassa. Huomenissa auton nokka kääntyy klo. 5.50 (!!!) kohti Helsinkiä ja sen jälkeen luvassa olisikin Jyväskylä ja Tampere. Muutaman päivän ehdin seuraavan parin viikon aikana olla kotona ja sitten olisikin edessä lähtö Ateenaan. Jännää!

Viikon aikana en ole vilkaissutkaan tenttikirjaan päin, vaikka todella olisi pitänyt. Aamupäivät ovat kuluneet lähinnä kämppää siivotessa ja illat taas töissä. Eilen vietin kuitenkin ansaittua löhöilypäivää ja katsoin putkeen peräti kolme leffaa: pari Twilight leffaa tuli nähtyä uusiksi ja vihdoinkin katsastin myös Remenber Me- elokuvan. Oikea Robert Pattison putki siis, vaikkei tämä ollut kylläkään tarkoituksellista. Tosin taisin jossain kohtaa Remember Me:tä hiukan rakastua Pattisoniin, mutta hei, sellasta sattuu paremmissakin piireissä!

ice cream sandwich
Leffaherkuksi tein itselleni ice cream sandwichejä, jotka löysin Kristiinan blogista ja joita olen siitä saakka himoinnut. Ja syystä. Oli aivan älyttömän hyviä! Käytin pipareiden leipomiseen helppoa reseptiä, jonka olen aikoinaan ottanut ylös kotitalouskirjastani. Tosin muokkailin reseptiä sen verran, että tavallinen sokeri korvautui ruokosokerilla ja suklaata laitoin lähes tuplat mitä reseptissä käskettiin laittamaan. Ai miten niin suklaa-addikti?

Suklaa-cookie, jonka välissä minttujäätelöä.Omnomnom!

"Koko päivän nukkumisen jälkeen on hyvä levätä pikkuisen"
Sillä välin kun allekirjoittanut valmistautui elokuvien katsomiseen häärimällä keittiössä, eräs toinen kämpän asukas valtasi itselleen parhaan paikan sohvalta. Sinäänsä surkuhupaisaa, että mun melko tilavalta sohvalta ei  meinaa löytyä paikkaa mulle ja Sakulle, koska molemmat haluaa olla tuossa samassa kohdassa. Mutta julma kun olen, joutui karvaisempi kaveri jälleen väistämään ja tyytymään elokuvan katseluun sylistä käsin. Tosin, Sakun elokuvan katsominen käsitti lähinnä nukkumista, jonka aikana pikkuinen näki selkeästi jotain tapahtumarikkaista unia, koska hytkyi, inisi ja poukkoili mun sylissäni. Pistää miettimään että millaisia unia eläimet mahtaa nähdä?

"Äiti mä oon ihan valmis katsomaan leffaa, tuu vaan tänne sohvalle...
Ai miten niin muka et mahdu?!? En mä oo mitenkään leveästi!"

Hauskaa viikonlopun alkua kaikille! Nauttikaa te vuorostanne herkuttelu-löhöilystä, tämä tyttö tekee taas töitä koko viikonlopun!

Ei kommentteja: